سطح یادگیری در مدارس کشور با بهره‌گیری از توان صنعت گیم افزایش می‌یابد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولیدات بوِِِیژه در عرصه فرهنگ و هنر باید متناسب با نیاز بازار و علایق مخاطبان عرضه شود، گفت: تولیدات ایرانی بخصوص در حوزه فرهنگی نظیر گیم از توان رقابت با نمونه‌های خارجی برخوردار خواهد بود.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، «جبار کوچکی نژاد» با تاکید بر اینکه برای تولید کالای فرهنگی نظیر بازی های رایانه ای اختصاص بودجه و سرمایه مناسب ضروری است، افزود: با فراهم کردن زمینه سرمایه گذاری اصولی می توان تولیدا استاندارد در بازار عرضه و مخاطب را جذب کرد.
وی ادامه داد: بازی های رایانه ای در ردیف تولیداتی قرار دارد که به طورمستقیم با عرضه و تقاضا مرتبط است پس باید این روند همخوانی داشته باشد.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بازی های رایانه ای در مدارس می تواند سطح یادگیری دانش آموزان را افزایش دهد و از این طریق بازی های بومی را به آنها معرفی کرد. آموزش و پرورش می بایست در این زمینه تحرک بیشتری از خود نشان دهد.
کوچکی نژاد توضیح داد: زمانی که دانش آموزان از بازی های بومی استفاده کنند، می توانند ایده های خود را در اختیار بازیسازان قرار دهند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  شورای اسلامی افزود: بازی های خارجی بعد از تولید در مدت زمان کوتاهی در  بازار عرضه می شود در حالیکه زمان زیادی تا مرحله توزیع بازی های بومی در بازار مصرف صرف می شود.
وی از پیشرفت صنعت گیم در کشور ابزار امیدواری کرد و گفت: سطح بازی های داخلی باید به حدی برسد که کودکان و نوجوانان استفاده از این نوع محصولات را به آثار خارجی ترجیح دهند.