سومین نمایشگاه ملی بازی های رایانه ای تهران با پنج روز فعالیت و شرکت بیش از 150 شرکت،موسسه و نهاد با یک میلیون و دویست هزار نفر مخاطب امروز شنبه به کار خود پایان می دهد.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، سومین نمایشگاه ملی بازی های رایانه ای با پنج روز فعالیت در مصلای امام خمینی(ره) عصر روز شنبه 26 مرداد ماه به اتمام خواهد رسید.
این نمایشگاه در فضایی بالغ بر 24 هزار متر مربع و در قالب بخش های مختلف طی 5 روز در تهران برپا شد.
فضای نمایشگاه امسال در مقایسه با سال گذشته بیش از 30 درصد افزایش یافته بود.
لازم به ذکر است؛ در سومین دوره از برگزاری نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران، 7 دانشگاه حضور داشتند همچنین برپایی بخش خانواده، دنیای بدون گیم، بخش بازی سازان مستقل، غرفه اسرا (نظام رده بندی سنی گیم) با هدف آشنایی خانواده ها با گیم و تهیه بازی رایانه ای به تناسب سن فرزندان از برنامه های این رویداد بود. در این نمایشگاه در بخشی با عنوان «تولیدات»، آخرین بازی های تولید شده ایرانی و ساخته های خارجی که مورد تایید بنیاد ملی بازی های رایانه ای بود عرضه شد.
همچنین «پنجره» از بخشهای جدیدی بود که در قالب این نمایشگاه به مخاطبان طی پنج روز معرفی شد. در این بخش روند تولید بازی های ایرانی در دو دهه اخیر در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت.
برپایی 30 کارگاه آموزشی، فروشگاه نمونه بازی های رایانه ای با تنوع بیش از 50 عنوان گیم و مسابقات بازی های رایانه ای برای علاقه مندان از دیگر بخش های این این رویداد فرهنگی بود.
ترویج نظام ملی رده بندی سنی بازیهای رایانه ای ESRA نمایش توانمندیهای متخصصان و هنرمندان ایرانی، توسعه همکاریهای بینالمللی به ویژه با کشورهای اسلامی در زمینه صنعت بازیهای رایانهای، ارتقاء سطح دانش فنی و تامین امکانات و تجهیزات سختافزاری و نرمافزاری تولید در کشور و معرفی ایران به عنوان قلب بازی سازی منطقه از اهداف برگزاری سومین نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای تهران به شمار می رفت که تا حدودی زیادی در سومین دوره جامه عمل پوشید.
طبق گفته بهروز مینایی مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای در این دوره از برگزاری نمایشگاه 30 اثر بیشتر از سال گذشته به دبیر خانه ارسال شد. در بخش دانش آموزی نیز 70 بازی مستقل در نمایشگاه امسال حضور داشتند.
همچنین 20 تیم دانشجویی در ایام برگزاری سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای مسابقه بازی نامه نویسی برگزار کردند. 219 اثر برای شرکت در سومین دوره نمایشگاه ملی بازی های رایانه ای ارسال شد و در این بین 32 اثر بزرگ وجود داشت.
همچنین 30 بازی رایانه ای نیز در این رویداد فرهنگی رونمایی شد.
موسسات و تیم های بازی سازی در این دوره از نمایشگاه ملی بازی های رایانه ای رشد 50 درصدی داشتند و 150 شرکت و موسسه و نهاد در این رویداد فرهنگی شرکت کردند.
سومین نمایشگاه ملی بازی های رایانه ای تهران طی 5 روز برگزاری خود میزبان بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر مخاطب بود که این تعداد بازدید کننده نسبت به دوره گذشته افزایش چشمگیری داشته است.
سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای در بخش های تولیدات، بازیسازان مستقل، خانواده، آموزش و کارگاه های آموزشی، فناوری، بازی و سرگرمی و مسابقات برگزار شد.