عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: حدود 33 هزار کلاس در سطح کشور هوشمندسازی شده که در چنین کلاس هایی دانش آموزان با فناوری و بازی های رایانه ای بویژه محصولات بومی آشنا می شوند.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیادملی بازی های رایانه ای، «ابوالقاسم خسروی» افزود: بازی های رایانه ای به عنوان یکی از روشهای موثر و پایدار برای تدریس در مدارس معرفی شده و اقداماتی برای زیرساخت های این صنعت جهت استفاده دانش آموزان از این ظرفیت فرهنگی فراهم شده است.
وی ادامه داد: نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران می تواند رویدادی برای رونمایی از آخرین دستاوردهای عرصه گیم و فناوری های روز دیجیتالی کشور باشد.
نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در چندین سال گذشته نمایشگاه کتاب توانست فرهنگ کتابخوانی را رواج دهد و نمایشگاه بازیهای رایانه ای با اهدافی هم جهت با نمایشگاه کتاب می تواند استفاده از بازیهای بومی را در جامعه ترویج کند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی توضیح داد: نمایشگاه بازیهای رایانه ای به عنوان یک پدیده فرهنگی میتواند شرایط ایجاد یک رقابت سالم را در میان تولیدکنندگان داخلی و خارجی در این صنعت ایجاد کند.
خسروی افزود: برای تحقق این برنامه تنها باید از حضور نخبگان و صاحبنظران استفاده شود تا محتوای بازی های ایرانی تغییر کند.
وی با یادآوری اینکه تبلیغات به فرهنگسازی بازیهای داخلی کمک می کند، افزود: بازی های بومی با کمک تبلیغات و رسانه ها به سرعت وارد سبد مصرفی خانواده ها شده و جایگاه بازیهای غربی کمرنگ تر خواهد شد .
سومین نمایشگاه وجشنواره بازی های رایانه ای تهران 26 مردادماه به کار خود پایان می دهد.