فیلم های تاریخی به بازی رایانه ای تبدیل شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با یادآوری به اینکه برگزاری نمایشگاه بازیهای رایانه ای می تواند اثرات مطلوبی در گروه های هدف مخاطب به دنبال داشته باشد گفت: در این نمایشگاه علاوه بر خلق یک رویداد فرهنگی انواع بازیهای متنوع داخلی معرفی میشود.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازیهای رایانه ای «محمدباقر عبادی»افزود: برخی از بازیها علاوه بر اطلاعات، خلاقیت و نوآوری در خود جای داده است.
عضو کمیسیون آموزش مجلس به رویکرد مهم نمایشگاه بازیهای رایانه ای اشاره کرد و ادامه داد: این نمایشگاه باید به مضرات برخی از بازیهای رایانه ای بپردازند و مخاطب را با اثرات نامطلوب افراط استفاده از تولیدات گیم آشنا سازد.
نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تبلیغات میتواند مخاطبان بازیهای داخلی را افزایش دهد یادآور شد:این روند از طریق مسوولین، بازیسازان و تبلیغات گسترده و هدفمند بازیهای رایانه ای ساخت داخل و یادآوری تاثیر بازی های مخرب خارجی صورت می گیرد.
عبادی توضیح داد: بازیهای رایانه ای موجود در بازار باید هدایت شده باشند تا روی خصوصیات اخلاقی قشر جوان و نوجوان اثر منفی نگذارد. بازیهای رایانه ای نباید افسار گسیخته در سطح بازار توزیع شود بلکه با مدیریت صحیح و رعایت تمام جوانب اخلاقی در عرصه تولید قرار گرفته ودر بازار عرضه مناسب شود.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی توضیح داد: در ساخت بازی ایرانی باید از حضور صاحب نظران و نخبگان استفاده و با به کارگیری ایده های آنها بازی های متنوعی تولید و روانه بازار شود.
وی به استفاده از فیلم و سریال های تاریخی در ساخت بازیهای رایانه ای اشاره کرد و یادآور شد: در ساخت بازی همانند فیلم و سریال باید بعد فرهنگی جامعه و کشور در نظر گرفته شود.
سومین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای، 26 مرداد ماه به کار خود پایان می دهد.