کارگردان فیلم سینمایی «مخمصه» گفت: نباید تلاشهای متولی عرصه بازیهای رایانه ای در زمینه تولید بازی نادیده گرفته شود اما برای همسطح شدن بازیهای غربی با تولیدات داخلی نیاز به زمان است .
به گزارش معاونت ارتباطات بنیادملی بازی های رایانه ای، «محمدعلی سجادی» با بیان اینکه درک نیازهای مخاطبان بازی های رایانه ای جای تحسین دارد افزود: نیاز های جامعه هدف توسط این بنیاد شناخته شده اما به دلیل نبود امکانات لازم در کشور ساخت بعضی از بازیهای اکشن میسر نیست.
وی ادامه داد: دولت تمام مسائل فرهنگی کشور را تحت نظر دارد و برای تحقق اهداف این صنعت پرطرفدار نباید از هیچ تلاشی به خصوص حمایت مالی دریغ کند.
کارگردان فیلم سینمایی «تردست» با تاکید بر اینکه ساخت بازی های رایانه ای نیاز به فضا و امکانات دارد توضیح داد: تنها حمایت دولت برای این صنعت کافی نیست و بخش خصوصی باید قدم در این عرصه بگذارد و با حمایت های خود سبب رشد این هنر شود.
سجادی با یادآوری اینکه اسطوره های ملی در کشور کم نیست یادآور شد: بازیسازان و طراحان باید از اسطوره های مطرح و شناخته شده در جامعه کمک بگیرند و با ساخت بازی جذاب در معرفی بیش از پیش آنها تلاش کند.
وی با تاکید بر اینکه فیلم سینمایی «مخمصه» قابلیت تبدیل به بازی رایانه ای را دارد ادامه داد: در کشور ایران بازیهای اکشن فضا و جایگاه خاصی ندارد و به همین دلیل نمی توان نیاز مخاطب را با بازی های آرام و بدون هیجان تامین کرد ؛ فیلم مخمصه در گونه پلیسی ظرفیت تبدیل به بازی رایانه ای را دارد.
کارگردان فیلم سینمایی «شوریده»گفت: بازی های رایانه ای باید مخاطب را درگیر کند و قوه تخیل آن را رشد دهد و تا زمانیکه بازی های ایرانی با نگرش آرام و بدون هیجان عرضه شود مخاطب همچنان از بازی های هیجانی غربی استفاده خواهد کرد.
سجادی تاکید کرد: نمایشگاه بازی های رایانه ای باید به مکانی جهت معرفی و آشنایی والدین با بازی های ایرانی تبدیل شود تا از این طریق استفاده از بازی های غربی کمرنگ شود.
سومین نمایشگاه وجشنواره بازی های رایانه ای تهران، تا 26 مردادماه در مصلای امام خمینی(ره) برپا است.