کارگاه آموزشی "درآمد زایی از بازیهای آنلاین" با حضور فرزام ملک آرا برگزار و به بررسی روش های مختلف درآمد زایی توسط صنعت گیم پرداخت.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازیهای رایانه ای، فرزام مُلک آرا در این کارگاه گفت: سازندگان و ناشران بازیهای رایانه ای طی چند دهه گذشته از روش های مختلفی اقدام به درآمدزدایی کرده اند.
وی در ادامه افزود: امروزه بستر اینترنت ظرفیت ها و فرصت های جدیدی را برای سازندگان ایجاد کرده که می توان با استفاده از آنها به موفقیت های تجاری رسید.
این بازیساز با اشاره به اینکه بازیسازی نیاز به حمایت دارد تاکید کرد: برای ورود به عرصه تجاری سازی، تولیدکنندگان و ناشران باید راه زیادی را طی کنند.
ملک آرا توضیح داد: زمان استفاده از یک بازی آنلاین از لحظه ابتدایی به یک مانیتورینگ دقیق نیاز است تا تمام مراحل را به دقت طی شود.
این بازیساز و طراح تاکید کرد: یک کاربر باید حداقل یکبار در ماه یا هفته در بازه زمانی مشخص یک اکشن در بازی انجام دهد تا به او عنوان کاربر فعال داده شود.
وی بیان کرد: صنعت نوپای بازی های رایانه ای علاوه بر نیاز به حمایت های مادی به ایده و خلاقیت های جدید نیاز دارد.
سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران تا 26 مردادماه در مصلی امام خمینی (ره) برپا است.