کارگاه آموزشی مدل های مدرن قصه گویی در بازی های رایانه ای با حضور متین ایزدی مدیر مرکز رشد بازی سازی برگزار شد.
به گزرش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای،امروزه در بازی سازی برای نوشتن سناریو بازی های رایانه ای از انواع مدل های کلاسیک ،روایت در ادبیات نمایشی که پیشتر در سینما و تئاتر پیاده سازی شده اند استفاده می شود.
بازی های رایانه ای به دلیل خاصیت تعاملی که با بازی کننده دارد نوعی قصه گویی در آن ها به وجود می آید که به آن قصه گویی تعاملی می گویند و در حقیقت این مخاطب است که قصه را با تصمیمات خود پیش می برد و ساختار درام بسته به انتخاب های مختلف بازی کننده در بازی عوض می شود.
در این کارگاه همچنین سعی در مدل های تعاملی معرفی شده ،دسته بندی آن ها و راهکار های عملی آنها شد.
ایزدی همچنین در خصوص تاثیر قصه بازی در فروش بازی های رایانه ای گفت: داستان بازی یکی از مهم ترین رکن های یک بازی محسوب می شود و برای ساخت یک بازی رایانه ای سازنده باید به داستان بازی و شناخت انواع مدل های داستان نویسی را بسیار مهم داستان دانست.
سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای از 22 تا 26 مرداد ماه در مصلای تهران برپاست.