کارگاه تخصصی "ساخت بازی رایانه ای در 90 دقیقه" با حضور "سام افشار" برگزار و به بررسی نقاشی دیجیتال رسانه ای نوین در فضای مجازی و دیجیتال پرداخته شد.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، سام افشار، طراح بازی و مدرس دانشگاه افزود: نقاشی دیجیتال به عنوان شاخه ای از هنرهای دیجیتال زمینه وکاربردهای گوناگونی پیدا کرده است.
وی ادامه داد: از جلوه های ویژه، پویانمایی و بازی گرفته تا به مثابه شاخه ای از هنرهای زیبا در این حوزه نرم افزارهای مختلفی متناسب با پلتفرم وجود دارند.
این بازیساز و طراح با اشاره به اینکه صنعت بازیسازی بسیار گسترده است یادآور شد: بازیسازی نوعی خلاقیت و استعداد است که باید در یک شرایط خاص شکوفا شود .
افشار تاکید کرد: در ساخت یک بازی باید به مهم ترین نرم افزارهای مناسب نقاشی دیجیتال، تفاوت ها و تمایزهای تکنیکی نرم افزارهای نقاشی دیجیتال با توجه به زمینه کاربردی آنها، اجرای یک نمونه در هر سه نرم افزار برای دریافت ملموس تر نمابرها پرداخته شود.
وی توضیح داد: ساخت یک بازی در 90 دقیقه در ابتدا مشکل اما بعد از طراحی چندین بازی این امر بسیار عادی می شود چرا که زمینه و طراحی کاراکتر از عوامل مهم یک بازی موفق است.
سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تا 26 مردادماه در مصلای امام خمینی (ره) برپا است.