سطح یادگیری از طریق بازیهای رایانه ای افزایش می یابد

استاد رشته جامعه شناسی به گروه بندی  افراد در استفاده از بازیهای رایانه ای اشاره کرد و گفت: اکنون از کودکان 3 ،4 سال  تا جوانان 27 تا 30 سال همه با مقوله  بازی رایانه ای  درگیرند.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازیهای رایانه ای، «محمد سعید ذکایی» در خصوص آثار استفاده از تولیدات گیم افزود: اگر استفاده این نوع بازی ها  برای یک زمان مشخص و در سن مناسب باشد، می تواند سبب افزایش یادگیری، تخلیه هیجانات و بالا بردن مهارت یادگیری رایانه در افراد شود. 
وی ادامه داد: استفاده بیش از حد و مداوم از این بازی ها  سبب چاقی در فرد به علت نشستن پشت میز،  بروز خشونت در رفتار، تک مصرفی شدن و در نهایت منجر به اعتیاد به گیم خواهد شد.
ذکایی افزود: در کشور هایی مثل ژاپن به علت استفاده زیاد از رایانه و گیم، کمپ هایی برای ترک دادن افراد از بازی رایانه ای ساخته شده است.
به عقیده این جامعه شناس: اگر در ایران بازی طراحی و ساخته می شود باید قابل مقایسه با گیم های غربی باشد و جذابیت این بازی ها را در خود نشان دهد همچنین تولیدات باید متنوع و مطابق سلیقه مصرف کننده باشد.
استاد رشته جامعه شناسی با بیان اینکه زمان استفاده از گیم باید تنظیم شده باشد توضیح داد:  اگر بازی رایانه ای جای گپ و گفتمان خانوادگی، حضور جمع دور سفره غذا و مهمانی ها را بگیرد والدین باید فکر اساسی  در خصوص نحوه  استفاده فرزندشان از این نوع بازی ها انجام دهند؛  با تنظیم برنامه و ساعت مشخص برای گیم می توانند از بروز مشکلاتی همانند منزوی شدن جلوگیری کنند.
ذکایی گفت:  با تولید بازی های بومی، جذاب و مطابق فرهنگ ایرانی و طراحی مهیج  به دست طراحان و تولید کنندگان می توان با تولیدات غربی رقابت کرده و بازار داغ این صنعت را در دست گرفت.
استاد رشته جامعه شناسی، برگزاری همایش ها و نمایشگاه های مرتبط با بازیهای رایانه ای و معرفی تولیدات داخلی به خانواده ها را از طریق مجاری مختلف نظیر صدا و سیما اثر بخش و سازنده دانست.
سومین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران تا 26 مرداد ماه در مصلای امام خمینی(ره) برپا است.