طراح صحنه فیلم «خون بازی» گفت: فیلم های ایرانی جذابیتی برای مخاطبان خود ندارد، معتقدم داستان های شاهنامه از ظرفیت بیشتری در زمینه تولید گیم برخوردارند.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، «ژیلا مهرجویی» به مشکلات فیلم های ایرانی و نوع فیلمنامه ها اشاره کرد و افزود: با توجه به نظر اکثریت منتقدان نسبت به فیلم های ساخته شده داخلی این آثار کمتر قابلیت تبدیل شدن به یک بازی رایانه ای را دارد.
وی ادامه داد: فاکتور مهم در تولید بازی رایانه ای، جذابیت و کیفیت است که با پرداختن به فیلم های ایرانی فاکتور جذابیت از بازی های تولید داخل محو می شود.
طراح صحنه فیلم «آتش سبز» تاکید کرد: با وجود بازی های خارجی و خشونت موجود در این گونه آثار اثرات مخرب آن اکنون در دنیا قابل مشاهده بوده و هر روز اخبار متعددی درباره بروز خشونت در میان کودکان و نوجوانان در غرب منتشر می شود.
مهرجویی با تاکید بر استفاده از بازی های رایانه ای بومی ادامه داد: برای طراحی بازیهای بومی باید داستان هایی را انتخاب کرد که از نظر محتوا و انتقال پیام سازنده باشد و این تولیدات همانند بازی ها و فیلم های غربی خشونت آمیز و دارای پیام های سیاسی و مخرب نباشد.
وی با بیان اینکه داستان های شاهنامه از نظر فرهنگ و هیجان لازم مثبت و کاملا ایرانی است تاکید کرد: گرایش ما ایرانی ها عاطفی است و با داستان های خشن و بی انتهای خارجی فاصله زیادی دارد از اینرو برای تولید یک بازی مخاطب پسند نیازی به الگو برداری نامناسب از غربی ها نیست.
طراح صحنه فیلم «خانه روی آب» گفت: تقلید چشم بسته و نبود مدیریت در توزیع بازی غربی آسیب قشر جوان و کودک کشور را در پی دارد؛ این در حالی است که با تولید بازی ایرانی جذاب و تبلیغات گسترده می توان مخاطب این نوع سرگرمی ها را پیدا کرد.
مهرجویی ایجاد بستر مناسب همچون برپایی نمایشگاه های گیم برای تولیدات بومی را ضروری دانست و بر برگزاری هدفمند این قبیل رویدادها تاکید کرد.
سومین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران تا 26 مرداد ماه در مصلای امام خمینی(ره) برپا است.