متخصص عرصه گیم گفت که تعامل بازی سازان و کارشناسان آموزشی امری ضروری است و این مهم به تولید گیم های آموزشی کمک می کند.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، کارگاه آموزشی فرایند طراحی بازی های رایانه ای آموزشی با حضور زین العابدین صفدری کارشناس ارشد تکنولوژی آموزشی در دومین روز از سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد.
وی در این کارگاه به ساخت بازی «قیفاووس» اشاره کرد و توضیح داد: می توان از بازی رایانه ای به عنوان ابزاری برای آموزش استفاده کرد و این قابلیت در گیم ها وجود دارد.
این بازی ساز در ادامه طراحی بازی با توجه به نظریه سرگرمی اشاره کرد و افزود: بازی برای آنکه آموزشی باشد علاوه بر سرگرمی، باید از نگاه معلمان نیز دارای شاخص های آموزشی مورد نیاز باشد.
صفدری گفت: همه بازی ها تلفیقی از سرگرمی و آموزش بوده و آرامش و انگیزش دو رکن اصلی در این زمینه محسوب می شود.
وی ادامه داد: زمانی که از یادگیری موضوعی لذت می بریم آن را بهتر فرا می گیریم.
این بازی ساز تاکید کرد که عنصر بازی رایانه ای و آموزش قابل تلفیق است و باید در گیم از یادگیری و درگیری بهره مند شویم تا گیم هایی با قطب آموزش را توسعه دهیم.
صفدری گفت: تعامل طراح بازی و طراحی آموزشی نیز امری ضروری است و این امر به تولید گیم های آموزشی کمک می کند.
30 کارگاه آموزشی در سومین نمایشگاه گیم تهران برگزار می شود.
این رویداد فرهنگی تا 26 مردادماه در مصلای امام خمینی (ره) برپا است.