کارگردان فیلم سینمایی «کافه ترانزیت» گفت: بازیسازان داخلی برای ارائه اثرات مطلوب باید زمان و هزینه زیادی صرف کرده تا در بازار این صنعت مخاطبان بازی های غربی را به خود جذب کنند.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، «کامبوزیا پرتوی» با تاکید بر اینکه بازی های خارجی به دلیل جذابیت و تنوع موضوع به سرعت در میان مخاطبان نفوذ کرده است افزود: تولیدات در بازار گیم باید به سرعت در اختیار مخاطب قرار گیرد و یکی از عوامل پیشرفت بازی های غربی توزیع به موقع گیم در سطح بازار است.
وی ادامه داد: بازیسازان باید از تکنیک های مختلفی در ساخت بازی کمک گیرند تا جذابیت بازی های ایرانی افزایش یابد.
کارگردان فیلم گربه آوازه خوان یادآور شد: در ایران که قشر نوجوان و جوان آن از اطلاعات عمومی و آگاهی زیادی برخوردارند باید برای سرگرمی آنها بازی های هیجانی و متنوع طراحی شود .
پرتوی با یادآوری اینکه بازی های داخلی به خوبی معرفی نمی شوند توضیح داد: این مسأله از تعداد مخاطبان این صنعت می کاهد و نمایشگاه بازی های رایانه ای فرصت مناسبی برای معرفی بازی های داخلی به مخاطبان است.
کارگردان فیلم «گلنار» یادآور شد: حضور نخبگان، صاحب نظران و هنرمندان در نمایشگاه گیم سبب افزایش استقبال مردم از این رویداد فرهنگی خواهد شد.
پرتوی گفت: در صورتی که نیاز مخاطبان بازی های رایانه ای از طریق تولید و عرضه بازی های رایانه ای در داخل کشور تامین شود دیگر به سمت تولیدات خارجی و مخرب روی نخواهند آورد.
سومین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران، تا 26 مرداد ماه در مصلای امام خمینی(ره) برپا است.