جای موضوع های جدید و جذاب در تولیدات گیم خالی است

کارگردان فیلم «مرغابی وحشی»با یادآوری اینکه بازیهای رایانه ای باید سوژه های متنوع داشته باشد گفت: بازینامه نویسان به دلیل رعایت خطوط قرمز نمی توانند سوژه های جدیدی را نگارش کنند.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیادملی بازی های رایانه ای، «مسعود کرامتی»‌ با بیان اینکه بازی رایانه ای باید به اندازه ای جذاب باشد که مخاطب را ساعتها به خود مشغول کند افزود: بازیهای غربی به دلیل تنوع در شخصیت، مخاطبان را در تمام گروه های سنی با خود همراه میکند.
وی ادامه داد: غربیها برای رونمایی از یک بازی رایانه ای از چندماه قبل به تبلیغ میپردازند و همین امر موجب استقبال مخاطبان از بازیهای غربی است.
کارگردان فیلم «پاتال و آروزهای» کوچک با تاکید بر اینکه در ایران تبلیغات در صنعت بازی رایانه ای ضعیف است توضیح داد: بازیهای بومی باید در تمام رسانه ها تبلیغ شود تا مخاطبان با تولیدات داخلی آشنا شوند.
به عقیده کرامتی،‌ موضوعات و مضامین بازیهای رایانه ای بومی، رنگ و بوی سیاسی به خود گرفته در صورتی که جامعه هدف نباید درگیر سیاست شود.
وی با یادآوری اینکه ارگانها و سازمانهای فرهنگی در امر فرهنگ سازی و استفاده از بازیهای بومی نقش مهمی دارند توضیح داد: تمام سازمانهای فعال در امور فرهنگی باید در معرفی بازیهای ایرانی شرکت داشته باشند تا به مرور زمان نقش تولیدات غربی در بازار گیم کمرنگ شود.
وی به نقش و جایگاه نمایشگاه بازی های رایانه ای درایجاد رغبت میان جوانان برای استفاده ازبازیهای داخلی اشاره کرد وتوضیح داد: بافرهنگسازی جوانان را به استفاده هرچه بیشتر ازتولیدات داخلی باید سوق داد تادر آینده ای نزدیک شاهد تولید بازیهای با کیفیت شویم.
سومین نمایشگاه وجشنواره بازی های رایانه ای تهران ،  تا 26 مردادماه امسال در مصلای امام خمینی (ره) برپا است.