ظرفیت درآمد زایی و اشتغال از صنعت گیم به جامعه معرفی شود

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به ورود بازی رایانه‌ای در خانواده‌ها اشاره کرد و گفت: امروزه گیم جزء جدایی ناپذیر زندگی جوانان و نوجوانان  در ایران و درکشورهای مختلف است.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد بازی ها ی رایانه ای «ابراهیم نکو» با بیان اینکه هدف تولید گیم وسرگرمی در غرب به قصد، ضربه زدن به فرهنگ جوامع مختلف است،افزود: با وجود ابزاری همچون رایانه می توان به عمق هر خانه ای نفوذ کرد و به صورت غیر مستقیم افکار جوانان و نوجوانان را مورد هدف قرار داد.
وی با یادآوری اینکه بازی های ایرانی قدرت مقابله با تولیدات خارجی را دارد ادامه داد: بازیهای رایانه ای علاوه بر موضوع مناسب باید از کیفیت و قیمت مناسب نیز برخوردار باشد؛ بازی های تولید شده نباید مخرب بوده بلکه با مفهوم خود نیاز مخاطب را برآورده و فرهنگ غنی و کهن کشور را به جوانان نسلهای آینده منتقل کنند.
نکو با بیان اینکه باید از وضعیت اقتصادی صنعت گیم حمایت شود تاکید کرد: با اختصاص بودجه به صنعت بازی سازی، تشویق سرمایه گذاران داخلی، بهاء دادن به طراحان و تولید کنندگان ایرانی و همکاری رسانه ها می توان در ایران و عرصه بین المللی مخاطبان زیادی جذب کرد.
دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: رقابت با کشورهایی که سالها در این زمینه فعالیت می کنند کار آسانی نبوده و باید سرمایه گذاری در این بخش افزایش یابد.
به عقیده نکو، وابستگی جوانان به بازی های همراه با خشونت باید کم و با اطلاع رسانی درست و دقیق آنها را تشویق به استفاده از بازیهای رایانه ای تولید داخل کنیم .
نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی به نمایشگاه بازیهای رایانه ای در سال گذشته پرداخت و تاکید کرد: در نمایشگاه بازیهای رایانه ای ، تولیدات جدید و با کیفیت  به مخاطبان  این صنعت معرفی و زیان وتاثیرات نامطلوب بازی های غربی گوشزد شود.
دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد که برپایی نمایشگاه های گیم باید به فرصتی مناسب جهت معرفی و بازاریابی آثار داخلی تبدیل شود.
سومین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران، 22تا 26 مرداد ماه در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می شود.