اهمیت قصه در ساخت بازی بیشتر از تولید فیلم است

بازیگر مجموعه تلویزیونی امام علی(ع) گفت: بازی‌های رایانه‌ای نباید حتما با ژانر(گونه) اکشن تولید شود، گاهی برخی از داستان‌های عاطفی می‌تواند به بازی تبدیل و بازخورد مناسبی در جامعه داشته باشد.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازیهای رایانه ای، «داریوش ارجمند» با یادآوری اینکه غربی ها بازیهای رایانه ای را یک بازی هوشی همراه با خشونت معرفی کرده اند افزود: این مساله از ریشه مشکل دارد چرا که یک بازی می تواند علاوه بر تحریک هوش مخاطب، آرام و بدون خشونت و اسلحه باشد.
بازیگر فیلم اعتراض ادامه داد: گاهی یک بازی رایانه ای می تواند به فیلم سینمایی یا یک مجموعه چند قسمتی تبدیل شود .
ارجمند با بیان اینکه بازیهای غربی سرشار از خشونت است، توضیح داد: والدین باید در انتخاب بازی رایانه ای به عنوان یک  ابزار سرگرم کننده نهایت دقت را داشته باشند چرا که بازیهای غربی مروج برخی از خشونت هایی بوده که از آداب و فرهنگ کشور ما به دور است.
بازیگر فیلم سینمایی «ناخدا خورشید» تاکید کرد: بازیهای ایرانی در مقایسه با تولیدات غربی بسیار کنترل شده است و درجه خشونت در آن زیانبار نیست.
به گفته ارجمند، گاهی ساعتها همراه پسرم بازی رایانه ای فوتبال انجام میدهم ؛ والدین تنها با انتخاب صحیح گیم می توانند اثرات نامطلوب برخی از بازیها را خنثی کنند.
بازیگر مجموعه تلویزیونی «ستایش» یادآور شد: اهمیت یک قصه و داستان مناسب در طراحی یک گیم بومی نباید به فراموشی سپرده شود .
وی همچنین یادآور شد: مراحل تولید یک گیم از سناریو تا طراحی کاراکتر را باید صاحب نظران سنجیده و سپس از طریق یک خروجی مناسب روانه بازار شود. 
سومین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران، 22 تا 26 مرداد ماه سال جاری در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می شود.