آموزش پرورش در توسعه فرهنگ استفاده از بازی‌های داخلی مشارکت کند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به شکل گیری ادبیات جدید در زندگی فردی دانش آموزان و خانواده‌ها، بازی‌های رایانه‌ای و فضای مجازی به یکی از ارکان جامعه تبدیل شده است.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازیهای رایانه ای«عباس مقتدایی» افزود: امروز با استفاده از ارکان نوین زندگی همچون بازی های رایانه ای مفاهیم فرهنگی و اجتماعی مورد نظر را با حجم و عمق بیشتری برای دانش آموزان مطرح کرد.
وی ادامه داد: ضرورت بهره گیری از بازی وسرگرمی های رایانه ای با بهره گیری از هنر برای ترویج فرهنگ اسلامی ایرانی امری محسوس است و استفاده از این بازار برای آموزش دانش آموزان و نسل جوان تبعات قابل توجهی برای کشور در پی دارد. 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با یاد آوری اینکه نهاد های مسوول همچون وزارت آموزش و پرورش در توسعه فرهنگ استفاده از بازی های رایانه ای نقش خطیری دارند افزود: این وزارتخانه می تواند با برنامه ریزی و همکاری نهادهایی همچون بنیاد ملی بازی های رایانه ای در ترویج استفاده صحیح از بازی های رایانه ای اثرگذار باشد. 
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی همچنین به برگزاری نمایشگاه بازی های رایانه ای اشاره کرد و ادامه داد: انتقال مفاهیم و رویکردهای مرتبط با تمدن اسلامی، فراگیر کردن مفاهیم اسلامی و قرآنی و همچنین جهت دهی اذهان نسل نو در ارتباط با تحول بنیادین از جمله سرفصل هایی بوده که باید در این نمایشگاه مورد توجه بیشتری قرار گیرد. 
مقتدایی به ضرورت معرفی تولیدات داخلی گیم در جامعه اشاره کرد وگفت: بازیهای داخلی به خوبی معرفی و تبلیغ نمی شوند و از تعداد مخاطبان آن می کاهد از اینرو نمایشگاه بازی های رایانه ای فرصت مناسبی برای معرفی بازی های داخلی به مخاطبان است.
وی توجه اساسی به عرضه گیم کشور و سرمایه گذاری مناسب در امر تولید و عرضه بازیهای ایرانی را بسیار ضروری دانست.
سومین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران، مرداد ماه امسال برگزار می شود.