گروه فضای مجازی: مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای گفت: تولید بازی «بیداری اسلامی» را آغاز کردهایم و در بخش بازیهای قرآنی نیز به دنبال تولید بازیهایی همچون «ذوالقرنین» بودیم که به دلیل نبود اعتبارات کافی، این کار نیمه تمام باقی ماند.
به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآنی(ایکنا)، بهروز مینایی، مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای با بیان اینکه تولید بازیهای آنلاین در محور کار بنیاد ملی بازیهای رایانهای قرار دارد اظهار کرد: تا زمانی که اعتبارات ما به صفر نرسیده باشد، ناامید نیستیم و در حد توان بازیهای کیفی را ایجاد میکنیم.
وی با بیان اینکه تولید بازی ایرانی در ابتدای راه بوده و دوران کودکی و نوجوانی خود را سپری میکند یادآور شد: اگر کمی از فرمهای بازیهای خارجی در بازیهای ایرانی کپی شود، مشکلی ایجاد نمیکند. در بسیاری از بازیها همچون «میرمهنا»، فضای کاملاً ایرانی طراحی شده و در بازی «شبان» نیز این روند به وضوح دیده میشود و توزیعکنندگان خارجی نیز به این امر اذعان دارند.
به گفته مدیر عامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای، برندسازی در عرصه بازیهای رایانهای نیاز به فعالیت فرهنگی سنگین دارد و برای اینکه شاخصهای فرهنگی ما در بازیهای رایانهای متبلور شود، باید تلاش کنیم.
مینایی اظهار کرد: تولید بازیهای رایانهای آنلاین در اولویت کاری بنیاد ملی بازیهای رایانهای قرار دارد و با بازاریابی و انتشار درست، میتوان بازیهای ایرانی را به دنیا صادر کرد.
به گفته وی، برخی بازیهای آنلاین ایرانی همچون آسمان دژ، 160 هزار کاربر داشته و این در حالی بود که این بازیها تبلیغات بسیاری هم نداشت.
مدیر عامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای تصریح کرد: تا زمانی که اعتباراتمان به صفر نرسد، ناامید نیستیم و در حد توان بازیهای کیفی را ایجاد خواهیم کرد.
مینایی با اشاره به تولید بازیهای رایانهای قرآنی گفت: تولید بازینامه قرآنی محور، محور جشنواره دوم بازیهای رایانهای تهران بود و جوایزی نیز به بازینامههای برتر در جشنواره قرآن اهدا شد. تولید بازی «بیداری اسلامی» را آغاز کردهایم و در بخش بازیهای قرآنی نیز به دنبال تولید بازی «ذوالقرنین» بودیم که به دلیل نبود اعتبارات، این کار نیمه تمام باقی ماند.