غرفه بنیاد ملی بازیهای رایانهای در بازار بینالمللی فیلم فجر به محلی برای رایزنی کارشناسان این بنیاد و سینماگران و توزیع کنندگان داخلی و خارجی تبدیل شده است.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، نمایندگان شرکت های داخلی وخارجی با حضور در غرفه بنیاد ملی بازی های رایانه ای در بازار فیلم فجر با کارشناسان بنیاد در زمینه خرید و مشارکت در ساخت و توزیع بازی های به بحث و گفت وگو می پردارند.
همچنین بنیاد ملی بازی های رایانه ای در نظر دارد تا با مشارکت شرکت های داخلی در زمینه تولید بازی رایانه ای برگرفته از فیلم های پر مخاطب همکاری کند.
31 عنوان بازی رایانه ای در سه گروه بازی های حرفه ای (hardcore)، بازی های غیر جدی (casual)، و آنلاین (MMO) برای بازدیدکنندگان و کارشناسان صنعت فیلم و سینمای ایران و شرکت کنندگان خارجی عرضه شده است.
بازی هایی همچون سیاوش، گرشاسپ، طلای سیاه، کارآگاه علوی، شبان، شتاب در شهر، و آسمان دژ از بازی های ایرانی هستند که در بازار فیلم فجر به علاقه مندان صنعت سینما و گیم ارایه شده است.
معرفی و عرضه تولیدات داخلی در عرصه هنر- صنعت گیم به بازدید کنندگان بین المللی به خصوص کشورهای اسلامی و همسایه شرکت کننده در این جشنواره، معرفی ظرفیت های اقتصادی صنعت بازی های رایانه ای به منظور جلب سرمایه گذاری در این صنعت به عنوان یکی از مهمترین و اثرگذارترین محصولات فرهنگی، جلب استودیوها و کارگاه های سینمایی برای همکاری و مشارکت در ساخت بازی های رایانه ای از اهداف بنیاد ملی بازی های رایانه ای به عنوان متولی صنعت گیم کشور در این بازار است.
برگزاری جلسات و انجام مذاکرات با ناشران خارجی شرکت کننده و استودیوهای سینمایی داخل و خارج کشور از برنامه های این بنیاد برای حضور در بازار بین المللی فیلم فجر۹۱ است.
بازار بین المللی فیلم فجر ۱۲ تا 16 بهمن ماه در مرکز همایش های برج میلاد تهران برپاست.