رییس سازمان امور سینمایی گفت که تشکیل گروه پژوهشی هنری به منظور بومیسازی عرصه بازیهای رایانهای اساسی است.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، جواد شمقدری، به جایگاه ممتاز صنعت گیم در جامعه اشاره کرد و افزود: این هنر _ صنعت به جهت جذابیت، خلاقیت و شیفتگی که دارد، توانسته در جامعه امروزی جایگاه ویژه ای را در بین نسل جوان کسب کند.
رییس سازمان امور سینمایی به علاقه جوانان برای حضور در عرصه گیم اشاره کرد و توضیح داد: نسل جوان علاقه مند برای ورود به عرصه بازی های رایانه ای بوده تا در ضمن کسب تجربه مشغول کار شوند.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بعد مهارت اجرایی و فنی بازی های رایانه ای اشاره کرد و ادامه داد: الحمدالله جوانان ایرانی رشد خیلی خوبی در این عرصه داشته اند و با توجه به این که در عرصه گیم هنوز مراکز آموزشی آکادمیک روشنی نداریم اما این افراد با استفاده از موتور جستجوگر توانسته اند با مسلط شدن به کار، محصولات مناسبی را از نظر فنی و تکنیکی به بازار ارایه دهند.
رییس سازمان امورسینمایی با بیان این که برای ارتقای سطح علمی علاقه مندان به صنعت گیم برنامه های آموزشی مناسبی از طریق بنیاد ملی بازی های رایانه ای اجرا شده است، افزود: اکنون نگرانی ما در زمینه بحث آموزش نیست بلکه آنچه که به شدت احساس می شود و همه حوزه های هنری را درگیر خود کرده است حضور گروه پژوهشی و تحقیقی برای کشف و استخراج گنجینه ها و گوهر های گران بها از درون فرهنگ ایرانی اسلامی است .
به گفته شمقدری، برای طراحی بازی ها باید بدانیم تا بازی با توجه به چه بستر تاریخی روایت می شود و برای همین منظور باید اطلاعات کافی در زمینه تاریخ و فرهنگ ایرانی و اسلامی کشورمان را داشته باشیم و بر پایه آن اقدام به تولید اثر کنیم.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد و اسلامی، تحقیق و پژوهش در زمینه استخراج گزینه ها از دل تاریخ را ضروری خواند و افزود: تشکیل گروه پژوهشگر هنری در عرصه هنری (بازی رایانه ای، سینما و موسیقی) برای بومی سازی هنر ضروری است.
رییس سازمان امور سینمایی در زمینه رده بندی سنی بازی های رایانه ای گفت: بنیاد ملی بازی های رایانه ای دراین زمینه تجربه خوبی را کسب کرده و این تجربیات می تواند در دیگر حوزه ها مثل سینما مورد استفاده قرار گیرد.
شمقدری ادامه داد: تشکیل گروه پژوهشی برای رصد تاثیرات رده بندی سنی در میان خانواده های ایرانی به ما کمک می کند که در زمینه نحوه بهره گیری از عناصر فرهنگی و محتوایی در تولیدات گیم برنامه ریزی درستی داشته باشیم و در صورت وجود کاستی نسبت به برطرف کردن آن اقدام کنیم.