وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حضور بازیهای رایانهای داخلی در بازارهای جهانی نشانگر توانمندی تولیدکنندگان داخلی برای رقابت در عرصههای جهانی است.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازیهای رایانهای، "سید محمد حسینی" در بازدید از انستیتو ملی بازیسازی رایانهای به نقش و تاثیر آموزش در تربیت نیروهای کارآمد در حوزه صنعت گیم کشور اشاره کرد و افزود: تشکیل بنیاد ملی بازی های رایانه ای یک کار اساسی در زمینه رشد و پویایی صنعت گیم کشور بود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: با توجه به حمایت وزارت ارشاد از بنیاد ملی بازی های رایانه ای ،در سال های اخیر شاهد رشد این هنر - صنعت در کشور و حتی در صحنه های بین المللی بوده ایم .
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآورشد: این بنیاد با حمایت از تولیدات داخلی و ارایه محصولات با کیفیت و جذاب در نمایشگاه های بازی های رایانه ای توانسته در ارایه و معرفی محصولات گیم به بازار موفق عمل کند.
حسینی به توانمندی تولیدکنندگان داخلی برای ارایه محصولات در بازار های بین المللی اشاره کرد و توضیح داد: حضور بازی های رایانه ای در بازار جهانی نشانگر توانمندی تولیدکنندگان داخلی برای رقابت در عرصه های جهانی است .
رییس شورای فرهنگ عمومی کشور به لزوم سرمایه گذاری در زمینه ارتقای صنعت گیم کشور اشاره کرد و ادامه داد: سرمایه گذاری بیشتری باید در حوزه گیم صورت گیرد و ما نیز تمام توان خود را در این زمینه به کار خواهیم گرفت تا بتوانیم کمک جدی به عرصه صنعت گیم کشور کنیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ارتقای سطح علمی تولید کنندگان داخلی با برگزاری دوره های آموزشی در بنیاد ملی بازی های رایانه ای اشاره کرد و افزود: بسیاری از شرکت ها ی تولید کننده گیم در ابتدای آغاز فعالیت نیازمند حمایت مالی بوده و با توجه به این که حوزه گیم یک صنعت هزینه بر در عین حال سود آور است با ارایه محصول با کیفیت به بازار می توانند در زمینه مسایل مالی خودکفا شوند.
حسینی با بیان این که با ارایه تسهیلات بلاعوض از سوی دولت می توان تولید کنندگان صنعت گیم را مورد حمایت قرار داد، گفت: با حمایت مالی از این صنعت می توان فرصت های شغلی را در جامعه ایجاد کرد .
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: با ارتقای صنعت گیم کشور می توان از ورود محصولات خارجی که هیچ همخوانی با فرهنگ ایرانی ندارد، جلوگیری کرد.