تولید کننده بازی رایانهای تگ و وی درسیاره میترا گفت: برگزاری نمایشگاههای بازی رایانهای در شهرستانها به معرفی صحیح تولیدات داخلی و جذب مخاطب و در نهایت رونق هنر- صنعت گیم کشور منجر میشود.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، سید بهرام برقعی رویکرد برپایی نمایشگاه بازی های رایانه ای در نقاط مختلف کشور را مثبت ارزیابی کرد و افزود: برگزای این رویدادها به جذب مخاطبان انبوه گیم و سبب فرهنگ سازی در استفاده صحیح از بازی های رایانه ای می شود.
وی ادامه داد: استقبال از نمایشگاه بازی های رایانه ای در بین مخاطبان شهرستانی به دلیل نوع نگاه ملی این افراد به تولیدات داخلی و اقبال به تولید کنندگان ایرانی رونق این بخش را رقم خواهد زد.
تولید کننده بازی رایانه ای تراتئون همچنین به مشکلات پیرامون نمایشگاه های بازی های رایانه ای شهرستانی اشاره کرد و گفت: امکان حضور همه تولید کنندگان بازی های رایانه ای در این قبیل رویداد ها نیست. بنیاد ملی بازی های رایانه ای می تواند برای گذر از این مشکل چند کارشناس بازی رایانه ای که اطاعات کامل در زمینه تولیدات داخلی را دارد در این نمایشگاه ها به کارگیرد.
برقعی رمز موفقیت نمایشگاه بازی های رایانه ای در نقاط مختلف کشور را در ارایه محصولات داخلی عنوان کرد و توضیح داد: با مدیریت صحیح و عرضه محصولات جذاب و تبلیغات هدفمند می توان این رویدادها را همچون نمایشگاه تهران پربار و اثر گذار برپا کرد.
تولید کننده بازی رایانه ای عصر پهلوانان، کشف استعدادهای بازی سازان شهرستانی را از دیگر مزایای برپایی نمایشگاه های گیم شهرستانی عنوان کرد و گفت: بازی های رایانه ای خارجی در بازار شهرستان ها کمتر از تهران ارایه می شود و برای همین مخاطبان شهرستانی با علاقه فراوانی تولیدات داخلی را دنبال می کنند.
دومین نمایشگاه استانی بازی های رایانه ای را بنیاد ملی بازی های رایانه ای اوایل شهریورماه در مشهد برگزار میکند.