داور جشنواره بازی های رایانه ای تهران گفت : تمام
بازی هایی که در بخش مستقل جشنواره ثبت نام کرده اند بر اساس 10 فاکتور ارزیابی و
مورد داوری قرار می گیرند .
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های
رایانه ای، فرشاد صمیمی افزود: نقطه ضعف داوری این دوره ، عدم اعمال نظام رده بندی
سنی (اسرا)در بازی ها است .
وی عامل اصل انتخابش به عنوان داور را ساخت 11
بازی رایانه ای دانست و ادامه داد : به دلیل فعال بودن در عرصه بازی سازی و ساخت
11 بازی رایانه ا ی (مقاومت، لانه شیطان 1و2و3، کاروان آزادی و ...) و 3 پروژه ای که در حال اتمام است برای داوری
برگزیده شده ام .
صمیمی عامل اصلی موفقیت بازی سازان خارجی در ساخت بازی ها رایانه
ای را داشتن هدف مشخص در این عرصه دانست و اظهار کرد : شرکت های بازی ساز موفق
خارجی عواملی زنجیروار همچون برنامه ریزی ، داشتن هدف و زمان بندی مناسب را در
برنامه کاری خود گنجانده اند در حالی که ساخت بازی های داخلی همچنان با بی برنامگی
مواجه هستند .
وی با اشاره به اینکه بازی های رایانه ای باید
با مخاطب ارتباط برقرار کند گفت : اگر بازی لذت بخش و گیرا نباشد ، تعداد دفعات ورود به بازی کم و گرافیک بازی با
مخاطب ارتباط برقرار نکند بازی مناسبی نخواهد بود .
به گفته صمیمی،اکثر بازی های داخلی این شرایط فوق
را دارند و به این دلیل نتوانسته رضایت مخاطب را جلب کند .
داور جشنواره بازی های رایانه ای تهران تاکید
کرد :در حال حاضر با پردازش ایده در بازی های بومی مشکل داریم و اکثر بازی های تولید
شده نوعی کپی برداری از بازی ها خارجی است که اگر این شرایط ادامه داشته باشد به شرایط مطلوب در این صنعت نخواهیم رسید .
دومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران تا
دهم تیرماه در مصلای امام خمینی (ره) برپا است.