کارگاه موتور فیزیک در دومین جشنواره و نمایشگاه بین الملی بازی های رایانه ای تهران در سومین روز از نمایشگاه برگزار شد.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، این کارگاه با ارائه هادی رحیمی برای علاقه مندان به حوزه تشکیل و پیاده سازی فیزیک در تولید بازی های رایانه ای بررسی شد.
بنابر این گزارش، رحیمی افزود: موتورِ فیزیک، برنامهای رایانهای است که مدلهای فیزیک نیوتونی را با بهره از متغیرهایی چون جرم، سرعت، اصطکاک و مقاومت هوا شبیهسازی میکند.
وی ادامه داد: این برنامه میتواند افکتهای نزدیک به شرایط گوناگون زندگی حقیقی یا دنیای خیال را شبیهسازی و پیشبینی کند. رحیمی با تاکید بر اینکه اصلیترین کاربرد موتور فیزیک در شبیهسازیهای علمی و بازیهای رایانهای است ادامه داد: physxY،havak،ode،newton،bullet،box2d مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
این کارگاه با توجه به جذابیت موضوعی که داشت مورد استقبال قرار گرفت.
دومین جشنواره و نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای ششم تا دهم تیرماه در مصلی امام خمینی (ره) از ساعت 10 صبح تا 20 برپاست.