![رفتار مربی گونه مدیران استودیوهای بزرگ در جشنواره، ارزشمند بود](https://ircg.ir/uploads/thumbs//2021/40/486x306_WhatsApp_Image_2025-02-06_at_15_31_27.jpeg)
![](https://ircg.ir/uploads/thumbs//2021/40/486x306_WhatsApp_Image_2025-02-06_at_15_31_27.jpeg)
مدیر تیم بازیسازی دوستان با بیان اینکه اطلاعات خیلی ناقصی در مورد شرکتهای بازیسازی وجود دارد که باعث سردرگمی بازیسازان میشود، گفت: شرکتهای بازیسازی خارجی اطلاعات را به صورت ریز و جزئی در اختیار بازیسازان قرار میدهند.
به گزارش روابط عمومی بنیاد بازیهای رایانهای، علی رنجبری مدیر تیم بازیسازی دوستان که با بازی «گرگ و میش» از میبد یزد در دهمین جشنواره بازیهای رایانهای شرکت کرده است، گفت: بازی گرگ و میش یک بازی آنلاین موبایای برای گروه سنی مثبت ۳ است. ۱۰ سالی است که وارد عرصه طراحی و بازیسازی شدم و گروه بازیسازی دوستان را سه سال است که تشکیل دادیم.
رنجبری با بیان اینکه شش ماه از طراحی بازی گرگ و میش میگذرد، اظهار داشت: قبل از گرگ و میش، چند بازی داشتیم که به ثمر نرسید، چون تجربه کافی را نداشتیم.
وی از عرضه نسخه آلفای بازی گرگ و میش تا ۴۵ روز آینده در کافه بازار خبر داد و افزود: وقتی تست نسخه آلفای بازی انجام شد مسیر بعدی را طی میکنیم. با چند استودیو صحبت کردیم اگر به توافق برسیم ساخت بازی را از طریق آنها ادامه میدهیم. در غیر این صورت تکمیل بازی ایجاد میشود و اواسط تابستان نسخه نهایی بازی را خودمان وارد بازار میکنیم.
مسئول گروه بازیسازی دوستان در مورد جشنواره بازیهای رایانهای تصریح کرد: اولین باری است که در این جشنواره شرکت میکنم. جشنواره بازیهای رایانهای محیط بسیارعالی متشکل از بازیسازان فراهم کرده است. جمع خیلی دوستانه است. استودیوهای بزرگ در این جشنواره حضور داشتند که آشنایی با آنها باعث خوشحالی بنده شد.
وی ادامه داد: مسئله دیگر و جالب در جشنواره بازیهای رایانهای رفتار مربی گونه مدیران استودیوهای بزرگ بود. آنها با دلسوزی نقطه نظراتی را برای ما استودیوهای کوچک و نو پا بیان کردند. به شخصه از شرکت در این جشنواره راضی هستم، چون ثمرات خوبی برای من داشت و تعامل خوبی با سایر دوستان و بازی سازان شکل گرفت.
این بازیساز تصریح کرد : اگر امکان باشد در جشنواره بازیهای رایانهای غرفهها بزرگتر باشد و نیز امکانی فراهم باشد که سیستمی در هر غرفه نصب که نسخه بازی را نمایش دهیم.
رنجبری خاطرنشان کرد : از بنیاد بازیهای رایانهای تقاضا دارم جلسات روتین ماهانه برای پرسش و پاسخ به خصوص برای بازی سازان جوان و استودیوهای نوپا برگزار کند.
وی در مورد مهمترین مشکلاتی که با آن مواجه شده است، گفت: متاسفانه در داخل کشور اطلاعات خیلی ناقصی در مورد شرکتهای بازیسازی وجود دارد و ما نمیتوانیم اطلاعات شرکتهای بازیسازی را ارزیابی کنیم. این مساله ما را به نوعی سردرگم میکند. در صورتی که شرکتهای بازیسازی خارجی اطلاعات را به صورت ریز و جزئی در اختیار بازیسازان قرار میدهند.