![چگونگی استفاده از هوش مصنوعی در صنعت بازی](https://ircg.ir/uploads/thumbs//2021/40/486x306_WhatsApp_Image_2025-02-06_at_16_26_44__1_.jpeg)
![](https://ircg.ir/uploads/thumbs//2021/40/486x306_WhatsApp_Image_2025-02-06_at_16_26_44__1_.jpeg)
یک طرح بازی اظهار داشت: در دستهبندی بازیها و نحوه ارتباط بازیکن با آنها معمولاً هوش مصنوعی در سه دسته قرار میگیرد.
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل بازیهای رایانهای آیدین رحیمی، طراح ارشد بازی در کنفرانسی با عنوان چگونه از هوش مصنوعی برای ایجاد یک تجربه استفاده کنیم که در دهمین جشنواره بازیهای رایانهای فجر در مرکز آفرینشهای فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، گفت: گیم یک چرخه تولید آشوبی دارد و بازیسازان تا لحظهای که بازی آنها برجسته و مطرح نشود ، نمیتوانند در مورد آن نظر قطعی بدهند.
رحیمی با بیان اینکه در دستهبندی بازیها و نحوه ارتباط بازیکن با آنها معمولاً هوش مصنوعی در سه دسته قرار میگیرد، افزود : هریک از این بخشها باید بررسی، مطالعاه و تحلیل شود و بازیسازان نسبت به آنها شناخت داشته باشند.
وی ادامه داد: در دسته اول هوش مصنوعی بخشی از گیم پلی یک بازی است. در دسته دوم هوش مصنوعی بخشی از محتوای بازی را میسازد و در دسته سوم هوش مصنوعی منابع بازی را مدیریت میکند.
این طراح ارشد بازی به بازیسازان به خصوص بازیسازان جوان پیشنهاد پیشنهاد داد که بازی doom را بازی کنند و گفت: هوش مصنوعی در بخشهای مختلف صنعت بازی مورد استفاده قرار میگیرد. هوش مصنوعی تجزیه و تحلیل رفتار کاربران را نیز میسر و دادههای گیم پلی را برای شناسایی علایق و اقدامات بازیکن تایید میکند.