هوش مصنوعی سختی بازی را بر اساس سطح بازیکن تنظیم می کند

طراح بازی و مدیر محصول استودیو مدریک با اشاره به اینکه هوش مصنوعی سختی بازی را بر اساس سطح مهارت بازیکن تنظیم می‌کند، گفت: به دلیل تاثیر بر جنبه‌های خلاقانه طراحی و تسهیل فرایند توسعه به هوش مصنوعی نیاز داریم.


به گزارش روابط عمومی بنیاد بازی‌های رایانه‌ای پردیس مرتضایی، طراح بازی و مدیر محصول در استودیو مدریک در کنفرانسی با عنوان طراحی بازی در عرصه هوش مصنوعی ارتقای خلاقیت و توسعه که در دهمین جشنواره ملی بازی‌های رایانه‌ای خطاب به بازی‌سازان جوان گفت: رویای خود را دنبال کنید. با قدم‌های کوچک کار را شروع کنید و ناامید نشوید.

مرتضایی با طرح این سوال که چرا هوش مصنوعی اهمیت دارد ، اظهار داشت : به دلیل نیاز به تجربه‌های پویا و غوطه‌ور در دنیای بازی‌های پیچیده و همچنین تاثیر بر جنبه‌های خلاقانه طراحی و تسهیل فرایند توسعه به هوش مصنوعی نیاز داریم.

وی خاطر نشان کرد: هوش مصنوعی در ایجاد دنیای بازی ،محیط‌ها و مراحل منحصر به فرد را به طور داینامیک ایجاد می‌کند .مزایای این مسئله محتوای بی‌پایان و دنیای شخصی شده است.

این طراح بازی با اشاره به اینکه هوش مصنوعی سختی بازی را بر اساس سطح مهارت بازیکن تنظیم می‌کند، افزود: مزایای این مسئله حفظ درگیر بودن و ایجاد چالش چالش مناسب است.

وی با اشاره به اینکه هوش مصنوعی npc ها را پاسخگو هوشمند و باورپذیر می‌کند، عنوان کرد: هوش مصنوعی همچنین در تسهیل فرایندهای توسعه در پیش تولید و تحلیل رفتار کمک کننده است.

این طراح بازی با بیان اینکه که هوش مصنوعی می‌تواند تکسچرها، هنر مفهومی و حتی محیط‌ها را تولید کند، عنوان کرد: هوش مصنوعی می‌تواند آزمایش‌های خودکار انجام دهد تا مشکلات سریعتر دقیق‌تر از آزمایش‌های انسانی شناسایی شود.

مرتضایی خاطرنشان کرد: هوش مصنوعی به طراحان کمک می‌کند تا داستان‌های داینامیک ایجاد کنند که به انتخاب‌های بازیکن تغییر کند.