![کارگاهها و پنلهای تخصصی از نقاط مثبت جشنواره دهم بود](https://ircg.ir/uploads/thumbs//2021/40/486x306_WhatsApp_Image_2025-02-06_at_16_49_41.jpeg)
![](https://ircg.ir/uploads/thumbs//2021/40/486x306_WhatsApp_Image_2025-02-06_at_16_49_41.jpeg)
نماینده سازنده بازی گمانچی که در بخش سبک کلمهای و اطلاعات عمومی دهمین جشنواره بازیهای رایانهای فجر موفق به کسب دیپلم افتخار بهترین بازی شد با وجود اینکه انتقاداتی نسبت به بخش رقابتی اصلی داشت اما در عین حال این جشنواره را اتفاقی مثبت ارزیابی کرد.
علی رئیسی در گفتوگو با روابط عمومی بنیاد ملی بازیهای رایانهای، با اشاره به اینکه در استودیو کهکشان در سه حوزه کیم، کمیک و انیمیشن فعالیت میکنند، گفت: برند هوران گیمر نیز امسال اقدام به انتشار بازی «گمانچی» کرد.
وی درباره بازی «گمانچی» توضیح داد: بازی کژوآل است و محدودیت سنی خاصی ندارد و از ۷ سال به بالا که توان خواندم و نوشتن به وجود میآید امکان بازی کردن فراهم است. بازی مبتنی بر پیدا کردن کلمات به واسطه چیدن حروف پیش میرود. این بازی به شکل دونفره و آنلاین است.
رئیسی گفت: با همکاری استودیو بازیسازی پاییزان در مرحله سافت لانچ مقدار ۲۰ هزار نصب داشتیم.
وی افزود: جشنواره امسال برایم خیلی جالب بود و به نظرم کارگاهها و پنلهای تخصصی و آزمایشی بسیار مفید بود. رویداد سرمایهگذاری سکوی پرش غزال هم اتفاق فوقالعادهای بود. البته به بخش اصلی رقابتی (غزال زرین) انتقاداتی دارم و برایم عجیب بود که بازی حدسی - کلمهای چرا نتوانست غزال زرین دریافت کند.
رئیسی با چالشهای بازیسازان اشاره کرد و گفت: بنیاد میتواند روندهای صادراتی را تسهیل کند البته نه به این صورت که دخالت مستقیم داشته باشد. از طرفی خوب است به بعد یادگیری هم کمک کنند.