![دولت باید نگاه اقتصادی به صنعت بازی داشته باشد](https://ircg.ir/uploads/thumbs//2021/40/486x306_WhatsApp_Image_2025-02-06_at_16_36_04.jpeg)
![](https://ircg.ir/uploads/thumbs//2021/40/486x306_WhatsApp_Image_2025-02-06_at_16_36_04.jpeg)
برگزیده دهمین جشنواره ملی بازیهای رایانهای در بخش سبک سکو بازی با بیان اینکه بازیهای کمی در ایران هستند که به سود رسیده باشند، گفت: به نظر، از فرهنگی صنعت بازی جای کار دارد و در عین حال نیز دولت باید نگاه اقتصادی به صنعت بازی داشته باشد، چراکه باتوجه به پتانسیل موجود در کشور، استعداد برای موفقتر عمل کردن در این حوزه وجود دارد.
مصطفی نظری، طراح بازی night jump از استان خراسان جنوبی که ۷ سال است وارد صنعت بازی شده و توانسته در دهمین جشنواره ملی بازیهای رایانهای، دیپلم افتخار سبک سکو بازی را دریافت کند، در گفتوگو با بنیاد ملی بازیهای رایانهای، اظهار کرد: بازی night jump، یک بازی عامهپسند است که سعی شده فضای آرامشبخشی در سبک پلتفرمر رکوردی برای کاربر فراهم کنیم.
وی افزود: این بازی برای پلتفرمهای اندروید طراحی شده و قصد داریم با کمک ناشران خارجی بازی را در app store و google play منتشر کنیم.
نظری خاطرنشان کرد: هنوز آنچنان تجربه موفقی که بازیمان درآمدزا باشد، نداشتهایم و بیشتر درآمدزاییمان از بازیهای سفارشی بوده است.
این طراح بازی با بیان اینکه بازیهای کمی در ایران هستند که به سود رسیده باشند، گفت: برنامه ما این است که درآمدزایی خود را به سمت بازارهای خارجی حرکت دهیم. به نظر، از فرهنگی صنعت بازی جای کار دارد، از سوی دیگر دولت باید نگاه اقتصادی به صنعت بازی داشته باشد که باتوجه به پتانسیل موجود در کشور، استعداد برای موفقتر عمل کردن در این حوزه وجود دارد.
وی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص تاثیر برگزاری جشنواره ملی بازیهای رایانهای بر ارتباطات بازیسازان گفت: بیشترین کمک این رویداد در بخش نمایشگاهی بود که توانستیم با ناشران، سرمایهگذاران و فعالان این حوزه ارتباط برقرار کنیم. همچنین نکاتی گوشزد شد که باید در ادامه مسیر به آن توجه کنیم.