![تمرکززدایی موجب رشد بازیسازی میشود](https://ircg.ir/uploads/thumbs//2021/40/486x306_WhatsApp_Image_2025-02-06_at_13_54_22.jpeg)
![](https://ircg.ir/uploads/thumbs//2021/40/486x306_WhatsApp_Image_2025-02-06_at_13_54_22.jpeg)
برگزیده دهمین جشنواره ملی بازیهای رایانهای در سبک اکشن- اکشن ماجرایی گفت: اگر دولتمردان بتوانند به استانهای دیگر نیز نگاهی داشته باشند، صنعت بازیسازی رشد میکند.
سروش رزقی مدیرعامل موسسه آریو کورش کبیر که در دهمین جشنواره ملی بازیهای رایانهای دو بازی با عنوان «بازگشت داوود خسته» در دستهبندی اکشن و بازی «کودکان بااستعداد» در دستهبندی بازیهای آموزشی- جدی معرفی کرده است، در گفتوگو با روابط عمومی بنیاد ملی بازیهای رایانهای، اظهار کرد: بازی کودکان با استعداد با رده سنی ۴ تا ۱۲ سال، یک بازی آموزش زبان به طور غیرمستقیم است. طبق آزمایشاتی که در موسسات زبان روی جامعه آماری ۳۰ دانشآموز انجام شد، دانشآموزان توانستند تمام بازی مقدماتی زبان را پس از سه ماه از طریق این بازی بدون هیچ باختی بیاموزند.
رزقی با بیان اینکه پنج سال است به طور جدی به صنعت بازی ورود کردهایم، گفت: در حال حاضر به نظر بازیسازی در ایران صنعت محسوب نمیشود، زیرا نگاه مسئولان به بازی فرق کرده و مانند همه موارد دیگر همه توجه به تهران جلب شده است.
وی ادامه داد: اگر دولتمردان بتوانند به استانهای دیگر نیز نگاهی داشته باشند، بازیسازی رشد میکند، چراکه همه کسب و کارها در کشورها از کسب و کارهای خرد شروع میشوند و نه کسب و کارهای بزرگ. شاید در تهران برای ساخت یک بازی هزینه شود و خروجی داشته باشد که هیچ گیمری آن را بازی نکند و فقط جایزه ببرد، این درحالیست که اصل بازی این است که خروجی یک بازی درآمدزا باشد و گیمرها بتوانند آن را بازی کنند.
وی در ادامه به تاثیر جشنواره ملی بازیهای رایانهای اشاره کرد و افزود: پیش از جشنواره یک ناشر خیلی خوب جهت نشر با ما ارتباط گرفت. در جشنواره نیز توانستیم با افراد مختلفی ارتباط بگیریم و به نظر برپایی جشنواره بستر خوبی برای ارتباط بازیسازان با یکدیگر است.