![نداشتن مهارتهای نرم به کسب و کار بازیسازان آسیب جدی میزند](https://ircg.ir/uploads/thumbs//2021/40/486x306_WhatsApp_Image_2025-02-06_at_13_19_48.jpeg)
![](https://ircg.ir/uploads/thumbs//2021/40/486x306_WhatsApp_Image_2025-02-06_at_13_19_48.jpeg)
هم بنیانگذار استودیو بلوط گیمز با اشاره به اینکه نداشتن مهارتهای نرم به کسب و کار بازیسازان آسیب می زند، گفت: مهمترین مشکل بازیسازان در درآمدزایی انتخابهای هیجانی، عدم مطالعه بازار و عدم شناخت مخاطب است.
به گزارش روابط عمومی بنیاد بازیهای رایانهای سروش شهبازی از بنیانگذاران استودیوی بازیسازی بلوط گیم با بیان اینکه از سال ۹۵ کار را شروع کردیم، گفت :مهمترین بازی ما به عنوان سفره چی بیش از ۵ میلیون دانلود شده و جزو پرمخاطبترین بازیهای کشور شده است.
شهبازی در مورد مدیریت کسب و کار بازیسازان اظهار داشت : یکی از مهمترین مشکلات در این زمینه، بحث مهارتهای نرم است. تیمهایی که در حال فعالیت هستند با توجه به اینکه مهارتهای نرم مثل مهارتهای ارتباطی، شفاف صحبت کردن و تطبیق پذیری را ندارند، نمیتوانند با یکدیگر به توافق برسند.
وی ادامه داد : ما آموزش مهارتهای نرم را نداشتیم و نداریم و در این زمینه با مشکلات زیادی روبرو هستیم. باید به مهارتهای نرم توجه ویژه شود . چنین مسئلهای به درآمدزایی هم کمک بسزایی میکند.
شهبازی که یکی از بنیانگذاران استودیو بازیسازی بلوط گیم است، بیان کرد: نوع مدیریتی باید این باشد که انتخاب خوب برای ساخت بازی داشته باشیم در غیر این صورت دچار مشکلات زیادی میشویم و متحمل ضرر خواهیم شد.
این بازیساز چالش دیگر در بحث مدیریت کسب و کار بازیسازان را بحث منابع انسانی و سرمایهگذارها دانست و عنوان کرد: مهمترین مشکل بازیسازان در درآمدزایی انتخابهای هیجانی، عدم مطالعه بازار و عدم شناخت مخاطب است. البته این آسیب بسیاری از کسب و کارهای دیگر هم هست و فقط مختص بازیسازان نیست. به هر حال بازیسازان باید به مخاطب و بازاری که در آن فعالیت میکنند توجه ویژه داشته باشند.
شهبازی به عنوان یکی از بنیانگذاران استودیو بازی سازی بلوط گیم با بیان اینکه ما هر سال در جشنواره بازیهای رایانهای شرکت میکنیم، تصریح کرد: این دوره با تلاش بنیاد بازیهای رایانهای و بازیسازان یک اتفاق خوب و بزرگ رقم خورد. البته مشکلاتی هم وجود داشت که در مورد آن با بازیسازان پر تجربه و متخصص صحبت کردیم.
وی برگزاری کارگاه و کنفرانسهای عالی را یکی از نقاط قوت جشنواره بازیهای رایانهای عنوان کرد و افزود: مشکلاتی نیز وجود داشت به خصوص در بحث داوریها. داوریها برای ما غیرمنطقی است با اینکه تیمهای داوری از بازیسازان هم هستند. مشاهده کردم یک سری المانهای داوری میشود که منطقی نیست. به عبارتی المانهایی در نظر گرفته میشود که برای ایران و بنیاد بازیهای رایانهای خوب نیست.
وی ادامه داد: این مسئله کمک به بازهسازان نمیکند چون آنها افرادی هستند که خودشان در جریان بازیسازی هستند و میدانند که بازیهای بهتر کدام هستند . وقتی فاصله نظر بین نظر داوران و انتخابهای مردم زیاد باشد یعنی قطعاً مشکلی وجود داشته که باید به آن توجه شود تا رفع شود.
گفتنیاست دهمین جشنواره بازیهای رایانهای فجر روزهای ۱۶، ۱۷ و ۱۸ بهمن در بلوار کشاورز، خیابان حجاب، سالن همایشهای حجاب برگزار میشود.