باید محتوای باکیفیتی در اختیار کودکان قرار داد

مدیر پروژه فیکولند دیده نشدن کودکان زیر ۸ سال در صنعت بازی را یکی از عوامل موثر در گرایش بازی‌سازان به سمت ساخت بازی بزرگسال دانست و گفت: این درحالیست که جامعه در حال حرکت به سمتی است که کودکان از موبایل استفاده کنند.


الهام رحمانی مدیر پروژه مجموعه بازی فیکولند که ۸ ماه از ورود این مجموعه به صنعت بازی می‌گذرد، در حاشیه دهمین جشنواره ملی بازی‌های رایانه‌ای در گفت‌وگو با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اظهار کرد: مجموعه بازی فیکولند، مجموعه‌ بازی آموزشی غیرمستقیم برای کودکان با هدف پرورش خلاقیت، پرورش تفکر و حل مسئله تولید شده است که در این مجموعه بازی، برد و باخت وجود ندارد.

وی ادامه داد: من یک مادرم و زمانی وارد این صنعت شدم که احساس کردم برای کودکانی با رده سنی ۲ تا ۸ سال بازی باکیفیتی وجود ندارد. از همین رو تصمیم بر این شد که بازی موبایلی تولید کنیم تا اگر کودکی تمایل استفاده از موبایل را داشت از یک بازی موبایلی ایرانی بهره ببرد. برای این موضوع ۶ ماه تحقیق شد و از اواخر اردیبهشت‌ماه بازی تولید و روانه بازار شد.

رحمانی دیده نشدن جامعه هدف رده سنی کودکان زیر ۸ سال در صنعت بازی را یکی از عوامل موثر در گرایش بازی‌سازان به سمت ساخت بازی بزرگسال دانست و گفت: این درحالیست که جامعه در حال حرکت به سمتی است که کودکان از موبایل استفاده کنند. استفاده موبایل توسط کودکان را باید به عنوان فرصت از آن بهره بگیریم و به همین دلیل باید محتوای باکیفیتی در اختیار کودکان قرار داد.

مدیر پروژه فیکولند با بیان اینکه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای ساخت بازی به تیم ما کمک بسیاری کرد، گفت: اکنون مجموعه فیکولند دارای دو بخش بازی است که هرکدام دارای حداقل ۵۰ بازی است.

رحمانی در ادامه به برگزاری جشنواره ملی بازی‌های رایانه‌ای پرداخت و خاطرنشان کرد: اگر اطلاع‌رسانی درخصوص برپایی جشنواره‌ ملی بازی‌ رایانه‌ای زودتر انجام شود، بهتر است. اما در مجموع برگزاری چنین جشنواره‌هایی منجر به این می‌شود که بازی‌سازان یکدیگر را شناسایی و با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.