موفقیت یک بازی فرهنگی در گرو سرگرم‌کننده بودن آن است

حسین مزروعی به‌عنوان یکی از سازندگان برگزیده در نخستین آیین تجلیل و قدردانی از بازی‌سازان عرصه دفاع مقدس گفت: در حوزه فرهنگی با محصولات سفارشی مواجه هستیم و در بعضی موارد مخاطب نهایی آخرین اولویت محصول است در حالی که یک بازی فرهنگی باید در وهله اول سرگرم‌کننده باشد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، تولیدکننده بازی‌های هشتمین حمله 1 و 2 با اشاره به اینکه تولید این بازی‌ها توسط تیمی 11 نفره انجام شده و همه تیم در آن سهیم هستند گفت: وقتی می‌خواهیم کار فرهنگی انجام دهیم مثال زیاد می‌زنیم که فلان کشور چه بازی و فیلم‌هایی تولید کرده است. وقتی درست بررسی می‌کنیم می‌بینیم که این‌ها در وهله اول محصولات سرگرم‌کننده هستند و در بطن آن‌ها چاشنی‌های دیگری نیز اضافه شده است.

مزروعی افزود: ما گاهی راه را اشتباه می‌رویم، اول چاشنی بزرگی را شروع می‌کنیم و بعد کمی سرگرمی به آن اضافه می‌کنیم. برای موفقیت در ساخت بازی‌های رایانه‌ای خوب و موفق اول باید یک بازی سرگرم‌کننده بسازیم و بعد به آن چاشنی اضافه کنیم.

مدیر استودیو پاپاتا در مورد ساخت بازی‌های رایانه‌ای با محوریت دفاع مقدس اظهار داشت: اگر محصول با کیفیت در حوزه دفاع مقدس داشته باشیم مردم استقبال می‌کنند. بازی هشتمین حمله 1 در کمتر از یک سال بیش از دو میلیون و تقریبا نزدیک به 3 میلیون بار دانلود شده است بدون اینکه ما تبلیغ خاصی داشته باشیم.

حسین مزروعی به محصولات سفارشی در حوزه فرهنگ اشاره کرد و گفت: در حوزه فرهنگی با محصولات سفارشی مواجه هستیم، ارگان یا نهادی پول بازی را می‌دهد و در اینجا به مخاطب توجه نمی‌شود و تولیدکننده تنها به دنبال رضایت آن نهاد است. در نتیجه مخاطب نهایی از بازی استقبال خوبی نمی‌کند. اما اگر برای بازار بازی بسازیم، به مخاطب توجه می‌کنیم و سلیقه او را در نظر خواهیم گرفت. در نتیجه شاهد استقبال از بازی و موفقیت بازی‌سازان خواهیم بود.