فراخوان حمایت از ساخت سه عنوان بازی با رویکرد صادرات

بنیاد ملی بازی­های رایانه­ای در نظر دارد تا با توجه به رویکرد حمایتی خود از تولید بازی­های باکیفیت بالا و قابل ارائه در بازارهای جهانی، از سه بازی در حال ساخت و با رویکرد صادرات در قالب کمک بلاعوض حمایت نماید.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، از آنجایی که پروژه‌های منتخب در نمایشگاه TGC سال آینده به نمایش گذاشته خواهد شد، لذا می‌بایست نسخه قابل نمایش بازی تا پایان فروردین 96 به اتمام برسد.

بازی­های ارائه شده می­بایست دارای مشخصه ­های ذیل باشند:

  • نسخه قابل بازی (نمونه اولیه) به‌­گونه­‌ای که قابل ارائه با ناشران مختلف در سطح جهانی باشد.
  • فیلم بازی
  • به همراه داشتن خلاصه طرح
  • به همراه داشتن طرح تجاری و فازبندی اجرای پروژه با رویکرد صادرات

شرکت­‌های متقاضی پس از ثبت نام مورد بررسی کارشناسی بنیاد قرار می­‌گیرند که علاوه بر بررسی بازی بنا به صلاح‌دید بنیاد و در صورت نیاز شامل بازدید از شرکت سازنده و ارزیابی توان اجرایی آن­‌ها نیز خواهد شد.

در نهایت سه بازی برگزیده با تعیین ناظر اختصاصی مورد حمایت قرار خواهند گرفت. متقاضیان می­‌بایست پس از تکمیل پروفایل خود در سایت http://iranrate.ir گزینه مربوط به «درخواست حمایت از بازی‌های صادرات محور» را انتخاب کرده و مستندات مربوطه را در آنجا وارد نمایند.

متقاضیان برای برخورداری از این حمایت تا 15 آبان 95 فرصت دارند تا نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. همچنین با توجه به رویکرد صادرات در صورتی که طرح تجاری بازی به زبان انگلیسی باشد نکته مثبت تلقی خواهد شد.