بازی‌های رایانه‌ای بستری قدرتمند برای دیپلماسی ایران در حوزه جنگ نرم است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار پیامی در آیین قدردانی از بازی‌سازان عرصه دفاع مقدس گفت: بازی‌های رایانه‌ای می‌تواند بستری قدرتمند برای دیپلماسی ایران در حوزه جنگ نرم فراهم کند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، در این پیام که روز یکشنبه 4 مهر قرائت شد آمده است: بدون شک امروز صحنه دفاع پابرجاست و دفاع از ارزش‌ها، هویت و آرمان‌های بلند ایران در تمام حوزه‌های اقتصادی و سیاسی و فرهنگی ادامه دارد. دفاع در برابر پیچیده‌ترین ترفندها و راهبردهای جنگ نرم در سپهر فرهنگ و هنر دفاع مقدس است که بیش از هر چیز نیاز به هوشمندی و مجهز شدن به دانش روز دارد تا نسل اول و دوم انقلاب به نسل سوم و چهارم اعتماد کنند و از ادامه راه انقلاب مطمئن شوند.

علی جنتی در ادامه این پیام افزود: در این شرایط چشم امید مردم ایران همچنان به جوانان این مرز و بوم است، شما جوانان با ذوق و استعداد که هنر و نبوغ‌تان را از طریق تولید بازی‌های رایانه‌ای صرف بازآفرینی خاطرات و تصاویر ناب قهرمانان ملی در صحنه‌ها و حماسه‌های به یاد ماندنی دفاع مقدس کرده‌اید که در مصاف با جنگ روانی بدخواهان کشور امید بخش است.

بازی‌های رایانه‌ای می‌تواند بستری قدرتمند برای دیپلماسی ایران در حوزه جنگ نرم فراهم کند و از این منظر تلاش ارزنده شما که فعالیت در این عرصه را سرلوحه کار خود قرار داده‌اید قابل تقدیر و ستایش است.

از متولیان هدایت و حمایت از تولید بازی‌های رایانه‌ای به ویژه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای می‌خواهم که بازی‌های فاخر با موضوع دفاع مقدس را در داخل کشور و در بازارهای جهانی مورد حمایت مادی و معنوی قرار دهند و از ظرفیت‌ها و درون‌مایه‌های ناب و فراوان این حوزه نهایت بهره‌برداری را به عمل آورند.