همایش فرصت‌ها و چالش‌های فضای مجازی مهرماه برگزار می‌شود

همایش فرصت‌ها و چالش‌های فضای مجازی با مشارکت تمامی دستگاه‌های مرتبط با آسیب‌های اجتماعی در مهر ماه امسال برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و نقل از تسنیم، ابراهیم نیک آیین دبیر اجرایی همایش فرصت‌ها و چالش‌های فضای مجازی در نشست نمایندگان سازمان‌های مرتبط برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: محورهای این همایش فضای مجازی و مربیان در پیشگیری از آسیب‌ها، فضای مجازی و تبعات روانی و اجتماعی، فضای مجازی هویت یابی و فرهنگ پذیری، روابط بین نسلی و فضای مجازی و نهاد خانواده است.

وی ادامه داد: فضای مجازی و زنان، مدل‌های مداخله در ارتقای امنیت و بهره‌وری در فضای مجازی، فنون و رویکردهای تحقیقی در فضای سواد دیجیتال و فضای مجازی و سیاستگذاری در فضای مجازی دیگر محورهای این همایش هستند.

دبیر اجرایی همایش فرصت‌ها و چالش‌های فضای مجازی خواستار همکاری تمامی دستگاه‌های مرتبط با آسیب‌های اجتماعی و آسیب‌های فضای مجازی شد و اظهار کرد: خواستار سهم خواهی علمی از سوی مراجع ذیربط هستیم و  از نظرات و پیشنهادات لازم برای ارتقاء کیفیت آن استقبال می‌کنیم.

نیک آیین تصریح کرد: برگزاری این همایش مشارکتی خواهد و تمامی سازمان‌های کنشگر در آسیب‌های اجتماعی و فضای مجازی می‌توانند تعهدات خود را مدنظر قرار دهند.

وی اضافه کرد: تاکنون بیش از 120 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که از میان آنها 50 مقاله برگزیده شده است و امکان انتشار این مقالات نیز در آینده‌ای نزدیک وجود دارد.

همچنین در پایان این نشست قرار بر این شد که اتاق فکری میان برگزار کنندگان و مشارکت دهندگان این همایش برگزار شود تا در زمینه رشد علمی بحث و تبادل نظر صورت پذیرد. این همایش به همت بنیاد پیشگیری و ارتقاء سلامت دنیای آینده و با مشارکت سازمان بهزیستی، معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد، وزارت آموزش و پرورش، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دانشگاه علامه طباطبایی، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، سازمان تبلیغات اسلامی، دانشکده علوم اجتماعی، پلیس فتا و جمعی از سازمانهای مردم نهاد برگزار خواهد شد.

در پایان این نشست تمامی نمایندگان مشارکت کننده در این همایش متعهد می‌شوند تا تعهداتی همچون برگزاری کارگاه‌های آموزشی مرتبط با آسیب‌های اجتماعی و فضای مجازی، نمایش فیلم و انیمیشن‌های آسیب‌های اجتماعی، انتشار مقالات، حمایت‌های معنوی از همایش و استمرار همایش‌هایی از این دست را برعهده بگیرند.