بازی رایانه‌ای «ایران 57»، به حمایت جدی نیاز دارد

پس از انتشار بازی «انقلاب 1979» که روایتی مخدوش از انقلاب اسلامی است، انتقادهایی از بازی‌سازان درمورد عدم تولید بازی «انقلاب اسلامی ایران» صورت گرفت. در حالی که بیش از 3 سال است یک بازی‌ساز داخلی  تولید یک بازی با موضوع انقلاب را در دستور کار خود داشته است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، بازی ایرانی «ایران 57» با حمایت مرکز هنرهای رقومی بسیج و توسط استودیو «رسانا شکوه کویر» ساخته می‌شود که تاکنون چندین بازی مختلف را تولید و به مرحله انتشار رسانده است.

عماد رحمانی مدیرعامل این استودیو می‌گوید نگارش بازی‌نامه این اثر را از سال 92 و در دوره کارشناسی ارشدش آغاز کرده و سپس با حداقل‌های مالی و حمایتی تولید این بازی را شروع کرده است.

وی اعتقاد دارد با این هزینه‌ها نمی‌توان با هجمه بازی‌هایی هم‌چون «انقلاب 1979» مقابله کرد چرا که این بازی‌ها با ده‌ها برابر هزینه تولید بیشتر ساخته شده‌اند.

مدیر استودیو رسانا شکوه کویر به دانش فنی مناسب بازی‌سازان داخلی اشاره کرد و گفت: بازی‌سازان ایرانی ظرفیت بسیار خوبی در تولید بازی دارند اما واقعیت این است که با بودجه‌ای پایین نمی‌توان یک بازی فاخر و در شأن انقلاب اسلامی ایران تولید کرد.

رحمانی به مستند بودن بازی «ایران 57» تاکید کرد و گفت: برای بازی بیش از 100 صفحه سند رسمی و 700 صفحه تحقیقات تهیه شده تا بازی از هر لحاظ قابل استناد باشد. در بازی روایتی از انقلاب از تاریخ 20 اردیبهشت 57 تا 26 دی 57 یعنی تاریخ خروج همیشگی شاه از کشور ارائه می‌شود.

عماد رحمانی زمان پیش‌بینی شده برای انتشار بازی را تابستان امسال اعلام کرد و گفت: یکی از دلایل طولانی شدن ساخت بازی این است که نمی‌خواستیم عنوانی با کیفیت پایین عرضه کنیم، اما همین حالا اگر بتوانیم حمایتی برای افزایش کیفیت این بازی جذب کنیم، مجددا و با قدرت بسیار بیش‌تری روی بازی کار خواهیم کرد تا کیفیت بازی افزایش یابد.