پروانه ساخت بازی رایانه‌ای "گربه قجری" صادر شد

شورای صدور پروانه ساخت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای یک بازی جدید با موضوع تاریخی _ سیاسی _ ارزشی پروانه ساخت صادر کرد.

به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، این شورا پس از بررسی طرح ساخت بازی رایانه ای «گربه قجری» به نویسندگی عماد رحمانی و اشکان رهگذر  برای شرکت عصر بازی پارس طراح این بازی، مجوز تولید صادر کرد.

گربه قجری بر اساس انیمیشن کوتاهی با همین نام به کارگردانی اشکان رهگذر در حال ساخت است که اثر یاد شده در هفتمین جشنواره بین المللی پویانمایی تهران نامزد بهترین عنوان این رویداد معرفی شد.

داستان بازی رایانه ای گربه قجری بر اساس انیمیشن یاد شده و در قالب ایده پردازی این اثر ساخته خواهد شد.

در رابطه بازی گربه و کودتا سه اصل مهم نقاط افتراق این دو بازی به شمار می رود.

گربه و کودتا از نگارگری ایرانی استفاده کرده است که در بازی گربه قجری از تایپوگرافی ایرانی استفاده شده است.

داستان گربه و کودتا یک داستان تاریخی –  سیاسی بوده اما گربه قجری حاوی روایتی طنز از حکایت های تاریخی با درون مایه اجتماعی –  انتقادی است.

بر اساس اعلام شورای صدور پروانه ساخت بنیاد ملی بازی های رایانه ای، پروانه ساخت صرفاً یک مجوز اولیه برای تولید بازی است و تأیید توانایی متقاضی در تولید محصول نیست. بنابراین پس از تولید، اخذ پروانه مالکیت و مجوز انتشار الزامی است.

متقاضیان دریافت پروانه تولید «بازی های رایانه ای» می توانند به وب سایت معاونت نظارت و ارزشیابی بنیاد ملی بازی های رایانه ای به نشانی www.ebazi.org مراجعه و نسبت به دریافت و تکمیل فرم های مربوطه اقدام کنند.